سد دز پُر شد | احتمال افزایش خروجی سد دز وجود دارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است
سرخط خبرها

واکسن‌های کرونا براساس زیر سویه‌های جدید تولید شود | واکسن ایرانی آنفلوآنزا موثر‌تر است

  • کد خبر: ۱۸۶۰۹۵
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
واکسن‌های کرونا براساس زیر سویه‌های جدید تولید شود | واکسن ایرانی آنفلوآنزا موثر‌تر است
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با تاکید بر تزریق واکسن آنفلوآنزا، نوع ایرانی این واکسن را کارآمدتر توصیف کرد و از مسئولان بهداشتی کشور درخواست نمود تا به فکر تولید واکسن‌های جدید کووید-۱۹ در کشور باشند.

دکتر محمدجواد دهقان نیری در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به اپیدمی ویروس‌های تنفسی در کشور گفت: بومی شدن ویروس‌هایی مانند آنفلوآنزا در کشور سبب شده است تا هر ساله و در ابتدای پائیز با این ویروس مواجه شویم.

وی ادامه داد: در زمان پاندمی کووید-۱۹ و با توجه به مراقبت‌های مستمر مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ویروس‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا کمتر دیده شد. این روز‌ها مردم در مراودات خود از ماسک بهره نمی‌برند و ارتباط‌ها نزدیک است؛ بنابراین حساسیت آن‌ها نسبت به ویروس‌هایی مانند سویه اُمیکرون و آنفلوآنزا هم بیشتر می‌شود؛ زیرا بدن آمادگی دریافت این ویروس‌ها را دارد.

دهقان نیری با اشاره به وضعیت همه گیری کرونا در کشور عنوان کرد: در حال حاضر، کرونا اپیدمی نیست، اما باید دانست که گردش کووید در فضا هم کم نیست. با این حال، لزوم تولید واکسن‌های جدید کووید متناسب با زیرسویه‌های جدید لازم است و مسئولان بهداشتی کشور باید به فکر باشند؛ زیرا این ویروس نیز شکل بومی به خود گرفته است و مراقبت‌هایی مثل آنفلوآنزا در مورد آن انجام گیرد.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا در شرایط کنونی توصیه می‌شود و گروه‌های سنی ۵ تا ۶۵ سال می‌توانند تزریق کنند.

وی افزود: واکسن‌های خارجی آنفلوآنزا با توجه به اینکه از تخم مرغ گرفته می‌شود برای تمامی سنین توصیه می‌شود مگر افرادی که حساسیتی به تخم مرغ نشان دهند. اما واکسن ایرانی‌ای که حدود ۲ سال است وارد چرخه درمان شده است، یک واکسن «نوترکیب» است و اثرگذاری مطلوبی نشان می‌دهد. با این حال، چون برای سنین زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌شود، لذا افراد کودک و نوجوان بالطبع باید از نوع خارجی این واکسن بهره‌مند شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->